lunes, 20 de enero de 2020

                           TRADICIONS NADALENQUES
Dia 24
El dia 24 de dessembre per la nit sopo amb els meus pares i amb la meva germana per la nit, habitualment ànec amb pinyons. Després d'aquest sopar mengem turrons i bombons de diferents  tipus.
Durant una estona estem asseguts a la taula parlant de diferents coses esperant l'arribada del Pare Noel. I cap a les 12 de la nit el Pare Noel arriba i deixa els regals.
Durant tota la nit estic obrint i utilitzant els regals. 


Dia 25
El dia 25, dia de Nadal cap a les 12 o 13 del migdia vaig a casa de la meva àvia a dinar. Allà ens reunim tota la família, aproximadament unes 30 persones. Estem una estona parlant del que ens ha portat el Pare Noel i després marxem a menjar. El primer plat sempre és la sopa de la meva àvia i el segon plat varia depenent de l'any.
Després cap a les 17 de la tarda o 18 cadascun marxa cap a casa seva.


Dia 31
El dia 31 de dessembre pel matí i pel migdia no faig ninguna cosa especial, però despres cap a la tarda-nit vaig a la casa de la meva tieta, la cual és el seu aniversari aquell mateix dia.
Durant el final de la tarda estem allà i celebrem el seu aniversari, després dinem i ens preparem per a el raïm.
Cap a les 23 30 ens posem cadascun en el nostre lloc a la taula i agafem el nostre raïm, serpentines i xiulets.
Finalment a les 12 de la nit mengem les uves i ens felicitem el nou any.


Dia 5
El dia 5 a la tarda vaig a veure la cabalgada dels reis mags amb els meus amics. I al acabar marxo cap a casa de la meva àvia abans cuan tenia menys anys i ara a casa meva i allà em trobo els regals dels reis mags i durant tota la nit estic jugant i utilitzant aquests regals.
Aquest dia habitualment em vaig tard a dormir


Dia 6
El dia 6 al migdia em vaig a casa dels meus tiets, allà anem tota la família a menjar. Estem una estona parlant de diferents coses entre elles els regals dels reis mags. Després de parlar una estona anem tots a la taula i mengem.
Després de menjar estem durant una estona jugant a diferents jocs de taula com el pòker o el bingo. Finalment a les 18 de la tarda marxem cadascú

3 comentarios:

Autors Català: Mercè Rodoreda i Gurguí fou una novel·lista catalana. Ha estat anomenada la novel·lista catalana més important de la postgue...